fredag 23 mars 2018

Bröderna Halldin 18/3

Vilken magisk helg. Alla är friska, första helgen det händer på evigheter. Och solen har skinit hela helgen.

Igår var vi i Bomhusbacken hela dagen. Vi gick hemifrån strax efter 10 och kom hem 15:30. Barn var kanske inte på sitt bästa humör inledningsvis, men det blev bättre och bättre. Egentligen hade vi tänkt gå hem vid lunch, men det var så härligt ute så vi grillade korv där och Love sov middag i vagnen. 









Både jag och Marcus åkte slalom med Didrik. Första gången för mig den här säsongen. Nu längtar jag ännu mer till Sälen. 







Vi hade med oss både Loves och Didriks snowracerar. Det går att åka med dem i liften så vi slapp gå upp varje gång de ville åka.








En magisk dag med massa lek och bus!


Det blev en mysig kväll med kött och pommes frites för mig och Marcus och köttbullar och pommes frites till barnen. Love levde rövare som vanligt. Han är så himla rolig. Han pratar mer och mer och är nu uppe i fyraordsmeningar.


Idag har vädret var precis lika härligt som igår. Didrik och Marcus har varit på Granön och skottat snö.


Jag och Love har hängt med mormor och morfar på Skidstavallen. 




Jag åkte lite längdskidor. Blev bara 5 km, men bättre än inget. Riktigt bra spår och bra skidor. 




När jag och Love kom hem hängde vi på baksidan i solen. Så härligt väder! Ge mig vår nu!




Det märks att det är bra att dela på barnen ibland. Love har lekt som bara den här hemma, på sina villkor. Didrik och Love leker jättebra tillsammans, men det ör ju oftast Didrik som bestämmer vad de ska leka och Love bara hänger med. 




Vi avslutade helgen med simskola för Didrik och dejt på Ikea för mig och Marcus. Vi ska renovera vår tvättstuga under påsken och var på Ikea och fixad de sista detaljerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar